برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و خوشه‌های صنعتی در استان همدان 

27
در نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک، متوسط و خوشه های صنعتی استان همدان، مجید ملکیان به عنوان خوشه صنعتی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با برند سنگ های قیمتی و جواهری یزدان حضور پیدا کرد.
به گزارش زرین‌نیوز، در نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک، متوسط و خوشه های صنعتی استان همدان که از دوم تا پنجم آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان همدان برگزار شد، مجید ملکیان به عنوان خوشه صنعتی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با برند سنگ های قیمتی و جواهری یزدان حضور پیدا کرد که مورد استقبال خوب همشهریان و مسئولین استانی و کشوری قرار گرفت. 
حضور خوشه صنعتی سنگ های قیمتی با هدف معرفی توانمندی و ظرفیت های بالای این صنعت در این نمایشگاه و با سرمایه گذاری شخصی و حمایت شرکت شهرک های صنعتی استان همدان بود. 
غرفه سنگ های قیمتی در بهترین نقطه این نمایشگاه برپا شد و اغلب مسئولین استان از جمله استاندار، معاونین و مدیران کل استانداری، رئیس و هئیت رئیسه اتاق بازرگانی استان، مدیران کل صمت و کار، تعاون و امور اجتماعی، فنی و حرفه ای و… از این غرفه بازدید کردند. 
در بخشی از غرفه سنگ های قیمتی، کارگاه سنگ تراشی دایر شده بود که استاد و کارآموزان گوهر تراشی هر روز در این غرفه حضور داشتند و به تراش گوهر و سنگ های قیمتی می پرداختند که این کار مورد استقبال همشهریان قرار گرفت و تعداد زیادی با ثبت نام خود در دوره های بعدی گوهرتراشی که در حال حاضر نیز اولین دوره آن در اداره کل فنی و حرفه ای دایر است، علاقه‌مندی خود را به این صنعت نشان دادند.
حضور مسئولین کشوری از وزارت صمت و شرکت های صنعتی ایران در نمایشگاه و حضور پررنگ ایشان از غرفه توانمندی استان در زمینه سنگ های قیمتی و تعجب و استقبال آنها از ظرفیت استان همدان در حوزه سنگ های قیمتی از مزایای دیگر این نمایشگاه بود. 
رایزنان تجاری ایران در کشورهای عراق، برزیل، مالزی، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکیه و دیگر کشورها و از جمله رئیس مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران نیز از بازدیدکنندگان دیگر این غرفه بودند که در همان نمایشگاه برای صادرات و واردات محصولات تولیدی و سنگ های راف قیمتی و ماشین آلات تراش گوهرتراشی رایزنی شد. 
از نقاط جالب دیگر این نمایشگاه تعجب و ظرفیت خوب استان همدان در حوزه سنگ های قیمتی بود که رایزن تجاری ایران در عراق و برزیل را حدود دو ساعت در این غرفه نگه داشته و به تبادل اطلاعات پرداخت. 
این نمایشگاه با وجود ظرفیت های خوبی که داشت و ایجاد کرد از بازدیدکنندگان کمی از آن بازدید کردند که انتظار می رود در سال آینده برنامه ریزی بهتری برای حضور بازدید کنندگان، مردم، تولیدکنندگان و صنعتگران از سراسر کشور و دیگر کشورها صورت پذیرد.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.