نمایشگاه مشهد به حمایت از تولیدکنندگان می‌پردازد

62

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد : «برگزاری نمایشگاه های طلا و جواهر این فرصت را ایجاد می‌کند تا ایده‌پردازان، افراد متخصص و مغزها و دانش‌بنیان‌ها به ما بپیوندند تا ما بتوانیم آن‌ها را شناسایی نماییم. دستاورد ما در نمایشگاه طلا و جواهر مشهد ارتباط دانش‌بنیان‌ها و سازندگان طلا و جواهر است»

«یو سف تقی‌زادگان»رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در گفتگو با زرین‌نیوز، با اعلام این‌که هشتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگ‌های قیمتی از تاریخ 9 الی 12 آذر ماه 1402 در مشهد برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه در ساعت 16 روز پنج‌‌شنبه 9 آذر افتتاح خواهد شد. همزمان با افتتاح نمایشگاه از ساعت 9 الی 12 قبل از ظهر میز طلا را با حضور «محمد مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت و «محمد رضا زارع» مدیر کل دفتر صنایع خلاق و همچنین مسئولین استانی برگزار خواهیم کرد.

تقی‌زادگان با اشاره به این‌که تولید در سطح شهر مشهد در سال‌های اخیر افت داشته و بسیاری از سازندگان طلا و جواهر از این صنعت خروج نمودند، تأکید کرد: هدف این نمایشگاه حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد انگیزه برای ورود مجدد به عرصه صنعت طلا و جواهر است.

وی با بیان این‌که مشهد بالاترین حجم تولید نقره را در کشور دارد و از نظر طراحی در صنعت طلا و جواهر رتبه نخست و در تولید طلا رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: رویکرد ما در این نمایشگاه صنعتی نمودن شهر مشهد است.

تقی‌زادگان به دعوت از کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت : کشورهای هندوستان، ترکیه، عربستان و عراق و شرکت‌های ماشین آلات از ایتالیا در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که نمایشگاه طلا و جواهر مشهد چه تاثیری در صنعت طلا و جواهر مشهد و کشور خواهد داشت، اظهار کرد: در سال 1390 که بنده اتحادیه را به هیئت مدیره وقت تحویل دادم، 320 کد برای تولیدکنندگان از اداره استاندارد دریافت کردم ولی با قوانین دست و پا گیر استاندارد در رابطه با مالیات بسیاری از تولید کنندگان به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت آن  از این صنعت خروج نمودند و حتی ترجیح دادند که با اسنپ مسافرکشی نمایند. به همین دلیل بیشترین تمرکز ما در هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر روی تولیدکنندگان است. در این رابطه انواع ماشین آلات مختلف این صنعت را در این نمایشگاه به نمایش خواهیم گذاشت تا سازندگان ما با آن‌ها آشنایی پیدا کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد ذکر کرد: برگزاری نمایشگاه های طلا و جواهر این فرصت را ایجاد می‌کند تا ایده‌پردازان، افراد متخصص و مغزها و دانش‌بنیان‌ها به ما بپیوندند تا ما بتوانیم آن‌ها را شناسایی نماییم. دستاورد ما در نمایشگاه طلا و جواهر مشهد ارتباط دانش‌بنیان‌ها و سازندگان طلا و جواهر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.