رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر قزوین: 85 درصد فعالین در انتخابات اتحادیه شرکت می‌کنند

169

یک فعال بازار طلا و جواهر قزوین:  اتحادیه طلا و جواهر قزوین اولین اتحادیه در کشور است که سرویس آنلاین قیمت و نرخ طلا را برای رعایت حقوق مصرف کننده راه اندازی کرده است

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر قزوین در مصاحبه با زرین‌نیوز، با بیان‌ این‌که اتحادیه طلا و جواهر این شهراز ابتدای انقلاب تشکیل شده، عنوان می‌کند:  330 نفر در این اتحادیه فعالیت دارند که 5 نفر عضو هیئت مدیره هستند. رسته های این اتحادیه شامل چهار رسته طلا فروشی، آب شده فروشی، سکه و تعمیرات و رسته عیار سنج طلا است.

محمد فرج زاده با اشاره به این‌که اتحادیه طلا و جواهر قزوین یکی از اتحادیه‌های موفق در سطح کشور است، اعلام می‌کند: این اتحادیه یک دوره رتبه برتر را در کشور کسب کرده چرا که سیستم اداری منظمی دارد و اولین اتحادیه در کشور است که سرویس آنلاین قیمت و نرخ طلا را برای رعایت حقوق مصرف کننده راه اندازی کرده است. همچنین از اتحادیه‌های موفق در بخش اداری  است و اعضای آن با حداکثر توان تلاش می‌کنند.

فرج زاده با بیان این‌که در انتخابات اتحادیه‌ها در سطح کشور  اعضای شرکت کننده تقریبا 30 درصد است، اظهار می‌کند:  اما دراتحادیه طلا و جواهر قزوین حدود 85 درصد فعالین در انتخابات به دلیل عملکرد مناسب اتحادیه شرکت می‌نمایند. از زمان تشکیل اتحادیه تعداد اعضا از لحاظ فروشندگان طلا و جواهر کم بود اما بعد از تخصیص تسهیلات و تمهیدات برای اعضا، در سطح بازار و پاساژها افراد بیشتری فعالیت دارند و این صنف از اقبال زیادی برخوردار بوده است. بازار طلا و جواهر قزوین در سال های گذشته نسبتا خوب بوده و افزایش تعداد اعضا با توجه به پروانه کسب هایی که ما صادر می‌کنیم نیز آن را تأیید می کند.

وی قدرت خرید مردم قزوین را نسبتا خوب ارزیابی کرده و می‌گوید: قدرت خرید مردم در سطح همکاران مناسب بوده و همکاران ما راضی هستند. به دلیل این‌که که قزوین به استان تهران نزدیک است، سازندگان طلا تمایل به ایجاد گارگاه تولیدی ندارند و کارگاه تولیدی در این شهر وجود ندارد. همه افراد طلا و جواهر مورد نیاز را از شهرهای تهران و اصفهان وارد می کنند.

فرجی ضریب سود زیاد طلا را یکی از مشکلات در اتحادیه طلا و جواهر قزوین عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: با توجه به این که در کتاب قانون مالیاتی ضریب سود 7 درصد در نظر گرفته شده است، همکاران ما برای این که فروش داشته باشند با این ضریب طلا نمی فروشند و با ضریب سود حداکثر 5  درصد فروش دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.