6 دلیل استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت طراحی جواهرات

49

پرینتر سه بعدی و تحول در صنعت طراحی جواهرات

با ظهور فناوری پرینتر سه بعدی صنعت طراحی جواهرات بطور کلی متحول شد. البته این تحول صرفا مربوط به صنایع طراحی طلا و جواهرات نمی شود. دقت باور نکردنی این پرینترها باعث شده بزرگترین شرکت های طراحی طلا و جواهرات برای پیاده سازی مدل ها و طرح های مختلف از این فناوری استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم 6 دلیل بکارگیری از پرینت سه بعدی در صنعت طراحی جواهرات می پردازیم. به نظر شما مزایای طراحی جواهرات با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی در مقایسه با روش های سنتی در چیست؟

1. آزادی طراحی 

پرینتر سه بعدی به طراح اجازه می دهد تا خلاقیت خود را بدون محدودیت بیان کند. محدودیت های ایجاد قالب برای چاپ سه بعدی اعمال نمی شود. بنابراین، فرصت های بی پایان طراحی باز می شود و خلق طراح های چشم نواز و خیره کننده به واسطه این فناوری ممکن شده است.

پرینتر سه بعدی

2. صرفه جویی در وقت

ساخت دستی قالب جواهرات می تواند بسیار گران باشد و زمان زیادی را در بر بگیرد، در حالی که پرینتر سه بعدی یک تکنیک ساخت سریع است که به شما امکان می دهد به راحتی طراح مدل دیجیتال خود را خلق کنید. با استفاده از پرینت سه بعدی، طراح می تواند با هزینه کمتر، سریعتر نمونه اولیه را آماده و ارائه کنید.

3. سفارشی سازی 

پرینت سه بعدی به مشتری اجازه می دهد تا یک قطعه منحصر به فرد را درخواست کند. می توان یک طرح را بصورت اختصاصی، مطابقت با نیازهای مشتری سفارشی کرد. این خود باعث به وجود آمدن فرصتی ویژه برای طراحان و شرکت های ارائه کننده محصولات منحصر به فرد و سفارشی است. 

پرینتر سه بعدی

4. پیچیدگی بالا

هنگام ایجاد جواهرات با تکنیک‌های ساخت سنتی، چندین قطعه به هم متصل می‌شوند تا طرحی پیچیده خلق شود. با پرینتر سه بعدی امکان ایجاد طرح تمام شده به صورت یک تکه وجود دارد که به این معنی است که کیفیت آن بالاتر است و طراح می تواند با قطع فرآیند اتصال در زمان صرفه جویی کند.

همچنین طراحان با فرآیند تولیدی که محدودیت‌های شکل را از بین می‌برد، از آزادی طراحی عالی بهره می‌برند. حتی ساختارهای پیچیده مانند قطعات منفرد پیچ ​​خورده یا در هم تنیده نیز با بالاترین کیفیت ساخته می شوند. 

5- استفاده بهینه از مواد اولیه

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی علاوه بر تمام موارد ذکر شده، باعث صرفه جویی در استفاده از موارد اولیه شده است. به واسطه وجود نرم افزارهای مختلف طراحی طلا و جواهرات می توان ابتدا محصول را طراحی کرد. در مرحله بعد وزن حدودی آن با هر آلیاژی محاسبه کرد. در این روش می توان قبل از ساخت طرح نهایی، نمونه اولیه را به مشتری ارائه کرد. این مورد برای شرکت های بزرگ طراحی و ساخت طلا و جواهرات بسیار مهم و قابل توجه است.

پرینتر سه بعدی

 

6- وزن تمام شده کمتر

وزن قطعه طراحی شده می تواند بر هزینه آن تأثیر بگذارد، به خصوص هنگام کار با فلزات گرانبها همچون طلا و پلاتین. جواهراتی که به طور سنتی تولید می شوند به دلیل اجزای متراکم معمولاً هزینه بیشتری دارند. هنگام استفاده از پرینتر سه بعدی طلا و جواهرات، این امکان وجود دارد که مواد غیر ضروری را با ایجاد ساختارهای توخالی در داخل طراحی خود حذف کنید. بدون اینکه زیبایی کلی قطعه را تحت تأثیر قرار دهد.

 

شرکت های سازنده پرینترهای سه بعدی برای کسب سهم بیشتر از این بازار در حال رقابت شدید هستند. دلیل این رقابت تقاضای بالا و گردش مالی چند صد میلیون دلاری است. استفاده از مواد مختلف، بالابردن حساسیت های پرینت و به صرفه کردن هزینه ها از مواردی هستند که همواره درحال بروزرسانی می باشند. 

پرینترهای سه بعدی می‌توانند قالب‌های مومی دقیقی بسازند که در صورت پردازش، قطعات نهایی با کیفیت بالا به دست می‌آیند. استفاده از پرینتر سه بعدی باعث تحولی شگرف در صنعت جواهرات شده است. پتانسیلی که توسط جواهرسازان کوچک و مستقل و برندهای بزرگ در حال استفاده و توسعه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.