کشتی‌آرای: قیمت‌ها واقعی هستند و مردم می‌توانند طلا خریداری نمایند.

12

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر : با توجه به این‌که کاهش تقاضا باعث کاهش حباب شده است، و زمانی که حباب سکه کاهش یابد، قیمت ها واقعی هستند، بنابراین خرید در شرایطی که قیمت‌ها واقعی است طبیعتا اقتصادی خواهد بود و مردم می‌توانند طلا خریداری نمایند.

محمد کشتی آرای در مصاحبه با زرین‌نیوز، با تأکید بر این‌که جنگ پیش آمده التهابی را در بازارهای جهانی بوجود آورد که باعث شد قیمت جهانی طلا با افزایش شدیدی روبه رو شود و به بالای دو هزار دلار برسد، گفت: اما در هفته‌های بعد جنگ موجود و در حال حاضر که حدود یک ماه از جنگ خاورمیانه می‌گذرد، با توجه به این که جنگ حالت فرسایشی به خود گرفته و طولانی شده است، شرایط بازار تغییر کرده و رو به بهبود پیش می‌رود در نتیجه قیمت جهانی طلا با کاهش همراه شده و قیمت آن امروز با 20 دلار کاهش به 1968 هزار دلار رسید.

کشتی آرای با بیان این‌که به دنبال کاهش 20 دلاری در قیمت طلای جهانی، قیمت طلا و سکه  در داخل کشور را تحت تاثیر قرار گرفته، اظهار کرد: نسبت به دیروز قیمت‌ها با کاهش مواجه شده، بطوری که سکه 300 هزار تومان کاهش یافته و قیمت طلا نیز به همان نسبت افت کرده است. در حال حاضر هم تقاضا و هم داد ستد در بازار کاهش یافته که علت آن این است که با توجه به این‌که روند قیمت طلا و سکه در ماه‌های اخیر سیر نزولی داشته، همین امر باعث کاهش انگیزه خرید طلا در مردم شده است.

وی به کاهش حباب سکه نیز اشاره کرد و گفت: در پی کاهش قیمت‌ها، حباب سکه نیز کاهش یافته و به زیر 5 میلیون تومان رسیده است که نشان دهنده کاهش تقاضا برای خرید است.

این فعال بازار طلا و جواهر در ساعت 13 بعدازظهر اعلام کرد: در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم 25 میلیون و 400 هزارتومان است و قیمت سکه طرح جدید با کاهش 300 هزار تومانی نسبت به دیروز 29 میلیون تومان، نیم سکه هم با 200 هزار تومان کاهش به 15 میلیون و 350 هزار تومان، ربع سکه نیز با 150 هزار تومان کاهش به 10 میلیون و 400 هزار تومان و سکه‌های گرمی با 100 هزار تومان کاهش به 5 میلیون و 700 هزار تومان رسیدند. در این میان هر مثقال طلای آب شده با 110 هزار تومان کاهش به 10 میلیون و 610 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 33 هزار تومان کاهش به 2 میلیون و 450 هزار تومان فروخته شدند.
کشتی آرای با بیان این‌که شرایط سیاسی و اقتصادی جهانی اتفاقاتی را ممکن است رقم بزند که قابل پیش بینی نیست، بیان کرد: به همین دلیل فعلا برای طلا، سکه و ارز هم نمی‌توان رقمی را پیش‌بینی کرد.

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در آخر با اشاره به این‌که کاهش تقاضا باعث کاهش حباب شده است، و زمانی که حباب سکه کاهش یابد، قیمت ها واقعی هستند، پیشنهاد کرد: بنابراین خرید در شرایطی که قیمت‌ها واقعی است طبیعتا اقتصادی خواهد بود و مردم می‌توانند طلا خریداری نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.