رویکرد نمایشگاه تبریز؛ توسعه صادرات صنعت طلا و جواهر

70

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز: «با توجه به این که بنده تحصیلات دانشگاهی دارم و دارای مدرک دکتری اقتصاد هستم و همچنین در صنعت طلا و جواهر فعالیت دارم، اعضای اتحادیه انتظار داشتند که دانشگاه را با صنعت طلا و جواهر برای پیشرفت این صنعت پیوند دهم تا به بخش های علمی این صنعت نیز ورود کنیم».

میر محمد پور اقدم شربیانی، در گفتگو با زرین‌نیوز، با بیان این‌که هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، ساعت و صنایع وابسته در تاریخ 25 الی 28 آبان در این شهر برگزار می‌شود، مطرح کرد: برای اولین بار است که اتحادیه طلا و جواهر تبریز مجری برگزاری نمایشگاه است، به همین دلیل تمامی اعضای صنف و صنعت طلا و جواهر تبریز به نوعی میزبان این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

شربیانی با اشاره به این‌که کیفیت برگزاری نمایشگاه برای ما اهمیت فراوانی دارد، تأکید کرد: با توجه به این‌که در مراحل آماده‌سازی نمایشگاه هستیم، سعی می‌کنیم تمام تلاش خود را جهت برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه بکار بریم تا یک نمایشگاه متفاوت‌تری را نسبت به نمایشگاه‌های دیگر داشته باشیم.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه یک نمایشگاه بین‌المللی است، اعلام کرد: حدود 80 غرفه داخلی و خارجی در این نمایشگاه برپا خواهد شد که از سراسر کشور از جمله شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، ارومیه و از کشورهای خارجی شرکت ماشین‌سازان ترکیه، از ایتالیا صنایع وابسته و همچنین از اربیل و سلیمانه عراق نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

شربیانی با اشاره به این‌که مهمترین رویکرد این نمایشگاه توسعه صادرات صنعت طلا و جواهر است، مطرح کرد: در روز دوم برگزاری نماشگاه از ساعت 9 صبح در تالار وحدت دانشگاه تبریز اولین همایش توسعه صادرات محصولات طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی برگزار می‌شود و هدف آن این است که دانشگاه و بازار صنعت طلا و جواهر به صورت مشترک کار علمی انجام دهند که در این باره مقالات متعددی نیز نگارشته و پذیرفته شده‌اند.

وی به نقش دانشگاه در پیشرفت این صنعت اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بنده تحصیلات دانشگاهی دارم و دارای مدرک دکتری اقتصاد هستم و همچنین در صنعت طلا و جواهر فعالیت دارم، اعضای اتحادیه انتظار داشتند که دانشگاه را با صنعت طلا و جواهر برای پیشرفت این صنعت پیوند دهم تا به بخش های علمی این صنعت نیز ورود کنیم. بنابراین امیدواریم که این همایش نقطه عطفی برای تعامل بین دانشگاه و صنعت باشد چرا که امروزه در دنیا بدون علم کار صنعتی نیز پیشرفتی نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.