علاقه مردم قم به خرید طلا/ فعالان طلا و جواهر قم هوشیار باشند

61

یک فعال بازار طلا و جواهر : قم یک شهر مذهبی است اما فوق العاده مردم آن تجملاتی و به روز هستند. مردم در سال‌های قبل از طلا استقبال زیادی داشتند و آن را بیشتر برای زینت خریداری می‌کردند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قم در مصاحبه با زرین‌نیوز، با بیان این‌که انتخابات دوره اخیر در 14 تیرماه برگزار و 5 نفر عضو هیئت مدیره و یک نفر به عنوان بازرس انتخاب شدند، مطرح می‌کند: بعد از 30 سال تجربه و فعالیت در عرصه طلا و جواهر اولین دوره‌ای است که در هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر قم حضور دارم. اکنون در این اتحادیه  14 رسته با 430 نفر در حوزه طلا و جواهر فعالیت دارند.

مصطفی میره‌ای با اشاره به این‌که چند روزی است که اتحادیه را تحویل گرفتیم که در بدو ورود به با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو شدیم، توضیح می‌دهد: در دوره قبل به دلیل اختلافات و چالش‌هایی که بین اعضا وجود داشته به مشکلات موجود در صنف و حق اعضا رسیدگی نشده است. برای حل این مشکلات جلسات فوق‌العاده در روزهای آینده برگزار خواهیم کرد تا بر اساس اولویت‌بندی به آن‌ها رسیدگی شود. چرا که در این دوره بنده معتقدم اعضای هیئت مدیره قوی را خواهیم داشت که همگی از دانش و تجربه کافی برخوردار هستند.

میره‌ای به بیان مشکلات اتحادیه پرداخته و اظهار می‌نماید: یکی از مشکلات به مالیات‌های دریافتی از افراد برمی‌گردد. بسیاری از افراد نسبت به تعرفه‌های مالیاتی اعتراض دارند. با این‌که مالیات را نمی‌شود حذف کرد اما آن را با نظرات کارشناسان در این حوزه می‌توان تعدیل کرد. فروش اینترنتی و برنامه دیوار چالش دیگری است که فعالان این صنف نسبت به آن معترضند. کارهای بدون فاکتور، طلاهای عیار پایین و طلاهای سرقتی و سکه‌‌های جعلی در برنامه دیوار به قیمت کمتر به فروش می‌رسند و مردم اطلاعی از این موارد ندارند. زمانی‌که نسبت به فروش طلای خریداری شده از این برنامه‌ها اقدام می‌کنند، متوجه می‌شوند که چه کلاهی سر آنها رفته است. در نتیجه اتحادیه طلا و جواهر را با مشکلات عدیدی مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به راهکارهای حل مشکلات این اتحادیه، تصریح می‌کند: ما سعی می‌کنیم با رئیس اداره کل مالیاتی جلسه داشته باشیم و مالیات‌ها را شفاف سازی نماییم تا مالیاتی که منصفانه باشد را پیشنهاد دهیم. زیرا همه افراد با کمال میل آن را پرداخت می‌کنند ولی اگر مالیات‌ها سلیقه‌ای باشد اعضا  و فعالان نسبت به آن جبهه می‌گیرند. برنامه دیوار و فروش اینترنتی به صورت کشوری در حال رسیدگی هستند. در این دوره یک برنامه جامع و کامل برای حل مشکلات و البته با حمایت صنف و اعضا خواهیم داشت. در کنار هیئت مدیره یک مجمع عمومی متشکل از بزرگان و پیشکسوتان تشکیل خواهیم داد تا از نظرات و راهکار‌های آن‌ها نیز بهره مند شویم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قم با اشاره به این‌که قم یک شهر مذهبی است اما فوق العاده مردم آن تجملاتی و به روز هستند، بیان می‌کند:  مردم در سال‌های قبل از طلا استقبال زیادی داشتند و آن را بیشتر برای زینت خریداری می‌کردند. اما در حال حاضر اما با توجه به گرانی و تورم بوجود آمده مردم به دلیل حفظ سرمایه به سمت کارهای بدون اجرت رفته که باعث شده اکثر طلاسازان ما بیکار شوند و افرادی که توانایی بالایی دارند طلای ساخته شده و عیار بالا خریداری می‌کنند.  در نظر داریم که از مناطق مختلف استان بازدید داشته باشیم. چرا که در حال حاضر طلاهای با عیار و اجرت پایین با قیمت پایین‌تر وارد بازار شده و فروخته می شود. برای برخورد با این موارد بازرسان را در نقاط مختلف شهر قرار خواهیم داد تا استاندارد بودن عیارها را به مرکز فرستاده و بررسی نمایند تا اگر تخلفی صورت گرفته با آن برخورد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.