مهدی غلامی، معرفی فعالان بازار طلا و جواهرات

154

اینجانب مهدی غلامی رییس اتحادیه طلا و جواهر استان همدان از سال 1374 فعالیت خود را در این صنف شروع نموده و در رسته طلا سازی، فروشندگی طلا و جواهر به صورت کیفی و خرده فروشی طلا آب شده و سکه های بانکی تاکنون مشغول به فعالیت هستم. از سال 1394 تا کنون به عنوان رییس اتحادیه طلا وجواهر شهر همدان مشغول به خدمت بوده و نیز به عنوان یکی از اعضاء اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا وجواهر و سنگ های قیمتی در اتاق بازرگانی نیز مشغول به فعالیت هستم و در حال حاضر عضو هیات رئیسه اتاق اصناف استان همدان با حفظ سمت های قبلی می باشم.
با توجه به اینکه در نظام قانون صنفی ضوابط متراژ، حریم صنفی، حدود صنفی و حتی براساس ماده 13 قانون نظام صنفی گواهی نامه تخصصی و فنی در خصوص فروشندگی طلا و جواهر مورد نیاز نمی باشد، صدور پروانه کسب بی رویه و بدون تخصص باعث ایجاد لطمات جبران ناپذیری برپیکره این صنف می گردد و با توجه به عدم حمایت از تولیدکننده توسط دستگاه های ذیربط و عدم تخصیص تسهیلات در راستای تجهیز و به روز رسانی ابزارآلات و دستگاه های طلاسازی و حتی سرمایه در گردش و ورود طلای ساخته شده با اجرت پایین تر و مدل های به روزتر ، باعث تضعیف صنعت و صنف طلا گردیده است .
جهت پیشرفت صنعت طلا و جواهر پیشنهاد می گردد که دولتمردان به این شغل تخصصی تر و فنی تر نگاه کنند و در راستای احیای صنعت طلا و جواهر از واردات طلای ساخته شده و قاچاق آن ممانعت بعمل آورند و همچنین با اعطاء تسهیلات با نرخ 4 درصد و حتی واردات ابزار های نو و به روز به تولیدکنندگان و سازندگان کمک نمایند و ترتیبی اتخاذ گردد که سازندگان طلا وجواهر از پرداخت مالیات معاف گردند.
وضعیت بازار با توجه به روند صعودی قیمت انس جهانی و همچنین رکورد زدن قیمت دلار و به تبع افزایش قیمت طلا در خصوص کارهای ساخته شده و ویترین دچار رکود ولیکن در خصوص خرید و فروش سکه و آب شده بازار دارای رونق نسبی می گردد یکی از دلایل تضعیف شغل طلا فروشندگی طلا و جواهر، اخذ مالیات های سنگین تر از تراکنش های مالی توسط اداره امور مالیاتی و همچنین عدم مدیریت در جلوگیری از فروش طلا در فضای مجازی می باشد.

اعضای هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا وجواهر همدان

  1. مهدی قدیری، نایب رییس اول
  2. احمد رحیمیان، نایب رییس دوم
  3. پرویز معینی فر، دبیر
  4. اکبر دادوند ، خزانه دار
  5. مسعود صفری شکوه، بازرس

در پایان اگر بخواهیم در مورد یکی از مشکلات این صنف سخن به میان بیاوریم که باعث دلسردی در بین اعضا شده است بحث ارزش افزوده است.
اخذ مالیات ارزش افزوده سال های قبل به میزان 9 درصد ارزش کل از واحد های صنفی بود که دارای پروانه کسب خرده فروشی طلا وجواهر هستند و مضافا طلای آب شده نیز معامله نموده اند که بر اساس بخش نامه مذکور فروش طلا فقط در صورتی معاف از پرداخت 9 درصد ارزش افزوده می باشد که پروانه واحد صنفی خرده فروشی طلای آب شده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.