محسن طلایی مینایی، معرفی فعالان عرصه طلا و جواهرات

189

درباره محسن طلایی مینایی

محسن طلایی مینایی متولد 1340، از سال 1361 وارد بازار شدم و در اوج جنگ تحمیلی، شاگردی پدر را کردم و با شاگردی استادی چیره دست پدر، توانستم چه در حوزه تولید و چه در خرید و فروش به آموزه های خوبی دست یابم. از سال 95 در دو دوره توفیق خدمت به همکاران در سمت رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان را داشتم و این دور هم به عنوان عضو انجمن و خزانه دار اتحادیه اصفهان انجام وظیفه می کنم.

پسوند فامیلی “طلایی مینایی” بر میگردد به شغل اجدایی ما پدر و پدربزرگ و جد پدری همگی از استادکاران برجسته در کار طلا بودند. جد پدری بنده اولین شخصی بود که در اصفهان طلا را روی مینا کار کرد، بخاطر همین معروف شدند به طلا مینا و فامیل ما هم نشات گرفته از این موضوع است.

موفقیت های حرفه ای

سالهای سال در امر خرید، فروش و صادرات طلا فعالیت کرده و موفق به کسب عنوان صادر کننده نمونه طلای ایران در سال 89 و 90  شدم. در همین سال‌ها عمدتا حدود 90 تا 95 درصد از اصفهان صادرات داشتیم و با همکاری دوستان و همکاران، توانستیم مبلغ هنگفتی را صادر و ارز را به کشور وارد کنیم.

در حال حاضر شاهد رکود سنگین در بازار هستیم و معاملات در سطح خیلی پایینی انجام می شود، به دلایلی همچون گران، تورم و وضعیت مالی مردم خریدار نیست. امیدواریم بازار طلا به سال های  89 تا 91 برگردد. 

شهرک طلای اصفهان

شهرک طلای اصفهان حدود 15 سال است که مصوب و تایید شده و چندین استاندار همتشان را گذاشته بودند که این مصوبه انجام شود ولی موفق نشدند. امیدوارم در سال آتی با ورود انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان به موضوع شهرک طلا کلنگ شهرک طلا به زمین بخورد و این آرزوی دیرینه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای اصفهان محقق شود.

پیشنهاد بنده به مسئولین آن است که توجه خاص به این صنعت داشته و برای قوانینی که مصوب می کنند با متخصصین این صنعت مشورت کنند تا بتوانیم آینده خوبی را برای این صنعت رقم بزنیم.

اصفهان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده طلا در ایران

اصفهان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده طلا در ایران است و به همین مناسبت پایتخت طلای ایران نامیده شده است. اما متاسفانه در سال های گذشته به دلیل رکود در این بازار از 1800 تا 1900 کد استاندارد و کد E به 600 تا 700 کد نزول پیدا کردیم و تولیدکنندگان ما از این صنعت خارج شدند که حال امیدواریم مجدد به همین شغل برگشته و تولید ما به روزهای طلایی برگردانند.

نقاط قوت صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان

یکی از نقاط قوت این صنف بخاطر آدم های کاردان و کارکشته در این صنف است که همان طور که بارها گفته ام در یک کارخانه چندین رشته را مدیریت می کنند که این یکی از عجایب این صنعت می باشد حتی در کشورهایی مثل ایتالیا و ترکیه کارخانه های طلا اینطوری نیست در یک کارخانه تراش می دهند در یک کارخانه دیگر ذوب می کنند ولی در اینجا یک کارخانه همه کارها را انجام داده و از صفر تا 100 کار و محصول را خودش تولید  میکند البته این خود باعث گران شدن کار می شود.

توصیه محسن طلایی مینایی

توصیه بنده به جوانانی که وارد این صنف و صنعت می شوند این است که اول درس بخوانند در همین رشته طلا هم می توانند در رده بالا تحصیل کرده و تخصص بگیرند و بعد وارد بازار کار شوند تا از آن حالت سنتی بازار تولید طلا بیرون بیاییم البته شکر خدا جدیدا همینطور شده ما الان در انجمن طراحان و تولید کنندگان عزیزانی داریم که همه تحصیل کرده از لیسانس حتی فوق لیسانس تا دکتری مشغول به کار هستند که تعدادشان هم کم نیست، ما توانستیم اینها را در انجمن کنار هم قرار داده تا با خلاقیت و علمی که دارند، کنار هم کارهای زیبا و فوق العاده ای را خلق کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.