مهدی قدیری، معرفی فعالان عرصه طلا و جواهرات

63

مهدی قدیری؛ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی استان همدان معتقد است در همه صنوف به خصوص طلا و جواهر باید به جوانان تازه وارد بها بیشتری بدهیم.چرا که جوانان امروز، استعدادهای خوب و درخشانی دارند که می توانند در این صنعت تحولات فراوانی را ایجاد کنند.

امروزه با تحولات شگرفی که در تولید علم و صنعت با آن مواجه هستیم اگر ما نیز همچون جوامع پیشرفته به روز نباشیم و جوانان را که سرمایه انسانی ما هستند حمایت نکنیم قافله را باخته ایم.

 در این میان مسئولین هم باید توجه بیشتر و نگاه بهتری به این صنف داشته باشند وبا ارائه تسهیلات ارزان؛ این صنعت را حمایت کنند تا قدرت رقابت با دیگر کشورها از جمله کشورهایی همچون ترکیه که در سال های گذشته توانسته با سیاست های خوبی که اعمال کرده به جایگاه قابل قبولی در جهان برسد را داشته باشیم.

با برنامه ریزی درست و حمایت های لازم دولت از جمله اجازه واردات دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا، با وجود صنعت گران ماهر و با تجربه ای در این صنف ما نیز این ظرفیت را داریم تا به یکی از کشورهای موفق در صنعت طلا و جواهر و صنایع وابسته تبدیل شویم. 

وضعیت بازار از نظر بنده در هر زمان برای کسبه با انصاف که به حق خود راضی باشند خوب بوده  اما با رکود حاکم در بازار خصوصا صنف طلا و جواهر کمی ضعیف شده است که با درایت مسئولین و اتحادیه ها می توان بازار را به رونق قبل برگرداند و اشتغال را مجدد در این گوهر صنعت فعال کرد.

از نقاط قوت این صنعت می توان ارزش افزوده، نیروی خلاق و زبر دست و پیشکسوتان این صنعت اشاره کرد ، باید از فرصت های که وجود دارد استفاده کرد و نقش مسئولین در این زمینه حائز اهمیت است  زیرا در صورت حمایت ما نیز می توانیم یکی از قطب های این صنعت در دنیا شویم.  

توصیه من به همکاران این است که کمی منصفانه عمل کنند و از فروش طلا به عنوان کم اجرت، بدون اجرت و دست دوم صرف نظر کنند تا گردونه این صنعت که اول تولید و ساخت و دوم فروش است به روال صحیح بچرخد که هم کارگاه های ما تعطیل نشوند و هم اشتغال بیشتری بوجود آید اگر منافع فروش بین کارگاه ها، بنکداران، مغازه داران و کیفی ها تقسیم شود این صنف تقویت شده و این صنعت شکوفا می شود.

مهدی قدیری متولد سال 1341 و اهل همدان است از سال 1355 در کنار تحصیل وارد بازار طلا می شود و پس از گذراندن 4 سال شاگردی و مهارت آموزی، کارگاه کوچک طلا سازی خود را در حد انبوه و چندین کارگر دائر کرده  و از سال 1365 مغازه طلا فروشی خود را افتتاح و هم اکنون نیز در بازار مظفریه همدان مشغول به فعالیت است.

 به مدت 20 سال و 5  دوره متوالی هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلای همدان  فعالیت داشته و دو دوره هم در اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی به عنوان عضو و هم اکنون نیز ریاست این اتحادیه را عهده دار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.