علیرضا جواهریان، معرفی فعالان عرصه طلا و جواهرات

163

علیرضا جواهریان 56 سال سن دارد و از سال 62 وارد بازار شده و زیر نظر پدر کسب مهارت کرده است و از سال 65 مستقل و هم اکنون نیز در رسته فروشندگی و سازندگی طلا فعالیت دارد.

اعضای اتحادیه طلا و جواهر کرمان شامل : علیرضا جواهریان رئیس اتحادیه، مسعود ثانی نایب رئیس، محمود پور خاتون نایب رئیس دوم، احمد اسماعیلیان دبیر، بیژن تفضلی زاده خزانه دار، و مسعود حاج اکبری بازرس هستند.

علیرضا جواهریان رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان معتقد است جایگاه صنعت طلا در کشور ما خوب است ولی عدم مراودات مالی با دیگر کشورها و مسائل سیاسی به بخش صنعت نیز لطمه زده و ما را از بازارهای زیادی محروم کرده است.

 گشایش های سیاسی بر تمام صنایع از جمله صنعت طلا تاثیر دارد ترکیه که همسایه ما است و تا 20 یا 30 سال پیش جایی در صنعت طلا نداشت امروزه با برنامه ریزی و حمایت مسئولین این کشور از صنعت طلا به 20 میلیارد صادرات رسیده ولی مسئولین ما هر روز با یک قانون جدید سعی در تیشه به ریشه زدن این صنعت دارند.

صنعت طلا می تواند برای جوانان شغل ایجاد کند ولی همیشه نگاه به سمت ویترین طلا فروشی است و کمتر به بخش صنعت طلا توجه می شود، صنعتی که برای هزاران نفر شغل ایجاد کرده و هنوز ظرفیت های بسیاری دارد و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد واز آن حمایت شود اما نه با تصویب قوانین غیرکارشناسی تیشه به ریشه این صنف و صنعت زد.

برنامه ریزی دست کسانی است که از این صنعت هیچ علم و آگاهی ندارند و برنامه های پیشنهادی ما هم در صورت مطرح شدن به سد سخت و نفوذ ناپذیر قوانین دست و پا گیر برخورد می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.